De Oplader in Spanje

Ontspannen kun je leren en doen tegelijk . Bij ons in Spanje, op een fantastische locatie onder begeleiding van een arts en een psycholoog.

Balans inspanning en ontspanning

Dit gaat De Oplader jou opleveren:

Hoe het staat met jouw balans tussen inspanning en herstel (met de HRV meting)

Welke ontspanning bij jou past en hoe je dat in je (werk)dag kunt organiseren

Dat je productiviteit toeneemt wanneer je voldoende hersteltijd neemt

Wat het met je doet als je volledig kunt opladen!

Tijdens het retreat in Spanje krijg je dit:

1. Voor- en nameting

In De Oplader laten we graag letterlijk aan den lijve zien wat een goede balans tussen inspanning en ontspanning jou kan brengen. Dat doen we met een voor- en een nameting van jouw activiteiten, herstelvermogen en stressniveau.

Voormeting

In de weken voor de training krijgt iedere deelnemer een Herstelkracht Analyse van sportarts Kasper Janssen. Door een meting van het ritme van het hart (hartritme variabiliteit – HRV) wordt het stress- en herstelniveau in kaart gebracht, gedurende enkele dagen. In die dagen houd je ook een dagboekje bij van wat jouw activiteiten waren. Met deze data maken we inzichtelijk wat de momenten van inspanning, van stress en van ontspanning waren en hoe die zich tot elkaar verhielden. Ook laten we je zien hoe goed de slaapkwaliteit was.

Zo vinden we verbanden waarmee we jou kunnen adviseren over de ideale balans en manier van inspanning en ontspanning. Denk aan meer of minder bewegen. Intensiever sporten of juist rustiger aan doen. Bepaalde activiteiten vaker doen of juist minder. De activiteiten anders verdelen over de dag.

Nameting

Tijdens of in de weken na de training meet je nogmaals enkele dagen je hartritme variabiliteit, om in kaart te brengen wat er beter gaat en wat nóg beter kan. Jouw resultaten bespreek je met een van de deskundigen.

2. Elke ochtend een workshop

In de week van De Oplader is er elke ochtend een inspirerende workshop, van 10.00 tot max 12.30 uur. Voor en na de workshops kun je met persoonlijke vragen terecht bij de verschillende deskundigen.

Herstel en balans als topsporter

Workshop “Herstel en balans als een topsporter”

Sportarts Kasper Janssen legt uit wat het belang is van herstel na inspanning en vooral hoe je dat het beste kunt aanpakken. Deze workshop is zeer motiverend en biedt voor iedereen handvatten om fitter te worden en de week relaxter door te komen zonder aan productiviteit in te leveren.

Van moeten naar willen

Workshop “Van moeten naar willen”

Bedrijfspsycholoog Wouter Vrooland leert je om de focus te verleggen van moeten naar willen. Daardoor ervaar je meer energie, meer positieve gevoelens en minder druk.

Workshop “Gezonde werkstijl”

Bedrijfsarts Rashied Bakhtali geeft handvatten voor een relaxtere en gezonde werkstijl: op de werkvloer (en de thuiswerkplek) zijn vele manieren om de gezondheid te verbeteren en je prettiger te voelen.

Kwaliteit van slaap verbeteren

Workshop Schone Slaper

Registerpsycholoog NIP Arbeid & gezondheid en slaappsycholoog Jackie van der Werff vertelt hoe je de kwaliteit van je slaap kunt verbeteren. Je krijgt gerichte informatie en advies op maat. Het drukke hoofd van harde werkers komt natuurlijk ook aan de orde. Maak je je zorgen over je werk? Lig je ’s nachts de agenda voor de volgende door te nemen? Dan ben je een dief van je eigen gezondheid. Wie goed slaapt presenteert beter, is gezonder en gelukkiger.

Goede werk leef balans

Workshop ‘Back to business’, voor duurzaam resultaat

Veel kennis opgedaan en vol goede voornemens, maar hoe houd je dat vast terug in Nederland? Rashied Bakhtali en Wouter Vrooland geven praktische aanwijzingen om er een duurzame verbetering van je werk en leven van te maken.

3. Elke middag ontspanning

Iedere middag en avond bepaal je zelf wat je doet aan ontspanning. We kennen die omgeving op ons duimpje, dus natuurlijk krijg je tips en/of hulp om te regelen wat je wilt doen.

Denk aan wandeltochten door natuur, stad of strand, fietstochten, golf, yogales, meditatie, excursies naar een stad of natuurgebied. Tevens is er een levendige boulevard op loopafstand van het hotel en Javea is een ontzettend leuk historisch stadje om rond te kijken.

De locatie

In Spanje brengen we de week door in het Parador hotel Javea, aan de Costa Blanca. Dit hotel biedt uitzicht over de baai van Javea, heeft een prachtige tuin met zwembad. Zowel de historische stad, twee verschillende stranden en de levendige boulevard zijn op loopafstand. Een perfecte plek om leren, ontspannen en vertier te combineren.

Het adres is Av. del Mediterráneo, 233, 03730 Xàbia, Alicante, Spanje

Deelnemers aan “De Oplader” ontvangen van ons de ‘Lonely Planet van Javea’ met 1001 tips voor activiteiten en bezienswaardigheden in de directe omgeving. Natuurlijk geen dik boek dat je moet lezen, maar alleen de allerbeste tips om van de week een succes te maken.

Wat je krijgt als je je aanmeldt voor de retreat in Spanje

5 Hotel overnachtingen met ontbijt

Transfer luchthaven Valencia (je wordt opgehaald en gebracht)

2x een energie- en stressmeting (vooraf en tijdens of achteraf)

5x een ochtend training workshop van top level deskundigen op gebied van fitheid, energie, focus, slaap en stress

Mogelijkheid tot overleg/vragen bij al deze deskundigen

Trainingslocatie en alle mogelijkheden voor ontspanning op loopafstand

5x tijd voor ontspanning naar keuze, gebruik onze suggesties of ga je eigen gang

Een selfmade reisgids met suggesties voor de beste restaurants en leveranciers in de omgeving

Of ga je eigen gang, in deze extreem energiegevende omgeving (strand, boulevard, oude stad en haven allen op loopafstand)

Een heel relaxt gevoel, energie en motivatie om nog meer uit jouw leven te halen

Niet inclusief:

Vliegticket naar Valencia

Kosten activiteiten in omgeving naar keuze (bijvoorbeeld yoga les, fietshuur)

Lunches en diner

Data en prijzen

Beschikbare data:

Javea nazomer 2024: 4-8 november (aankomst 3 november)
Javea lente 2025: 3-7 februari (aankomst 2 februari)

Investering: €3585,- (ex 21% BTW) per deelnemer.

Inclusief: de retreat-training en overnachtingen.
Exclusief: de vlucht en aanvullende activiteiten.

Bij een minimum van 11 deelnemers.