De Oplader in Nederland

Leer ontspannen als een pro, zodat je leert zelf de batterij steeds goed op te laden waardoor je het beste rendement uit je zelf haalt.

Retraite in Nederland burn out voorkomen

In “De Oplader” ga je ervaren:

Hoe het staat met jouw balans tussen inspanning en herstel (met de HRV meting)

Retraite Nederland balans werk en ontspanning

Welke ontspanning bij jou past en hoe je dat in je (werk)dag kunt organiseren

Dat je productiviteit toeneemt wanneer je voldoende hersteltijd neemt

Hoe neemt productiviteit op werk toe

Wat het met je doet als je volledig kunt opladen!

Het programma bestaat uit de volgende onderdelen:

1. Voor- en nameting

In De Oplader laten we graag letterlijk aan den lijve zien wat een goede balans tussen inspanning en ontspanning jou kan brengen. Dat doen we met een voor- en een nameting van jouw activiteiten, herstelvermogen en stressniveau.

Voormeting

In de weken voor de training krijgt iedere deelnemer een Herstelkracht Analyse van sportarts Kasper Janssen. Door een meting van het ritme van het hart (hartritme variabiliteit – HRV) wordt het stress- en herstelniveau in kaart gebracht, gedurende enkele dagen. In die dagen houd je ook een dagboekje bij van wat jouw activiteiten waren. Met deze data maken we inzichtelijk wat de momenten van inspanning, van stress en van ontspanning waren en hoe die zich tot elkaar verhielden. Ook laten we je zien hoe goed de slaapkwaliteit was.

Zo vinden we verbanden waarmee we jou kunnen adviseren over de ideale balans en manier van inspanning en ontspanning. Denk aan meer of minder bewegen. Intensiever sporten of juist rustiger aan doen. Bepaalde activiteiten vaker doen of juist minder. De activiteiten anders verdelen over de dag.

Nameting

Tijdens of in de weken na de training meet je nogmaals enkele dagen je hartritme variabiliteit, om in kaart te brengen wat er beter gaat en wat nóg beter kan. Jouw resultaten bespreek je met een van de deskundigen.

2. De workshops

Het programma bestaat uit 3 maal 2 dagen achtereen, elke dag een andere workshop. In elke workshop kun je zowel leren als direct in de praktijk ontspannen en opladen.

Herstel en balans als topsporter

Workshop “Herstel en balans als een topsporter”

Sportarts Kasper Janssen legt uit wat het belang is van herstel na inspanning en vooral hoe je dat het beste kunt aanpakken. Deze workshop is zeer motiverend en biedt voor iedereen handvatten om fitter te worden en de week relaxter door te komen zonder aan productiviteit in te leveren.

Van moeten naar willen

Workshop “Van moeten naar willen”

Bedrijfspsycholoog Wouter Vrooland leert je om de focus te verleggen van moeten naar willen. Daardoor ervaar je meer energie, meer positieve gevoelens en minder druk.

Workshop “Gezonde werkstijl”

Bedrijfsarts Rashied Bakhtali geeft handvatten voor een relaxtere en gezonde werkstijl: op de werkvloer (en de thuiswerkplek) zijn vele manieren om de gezondheid te verbeteren en je prettiger te voelen.

Kwaliteit van slaap verbeteren

Workshop Schone Slaper

Registerpsycholoog NIP Arbeid & gezondheid en slaappsycholoog Jackie van der Werff vertelt hoe je de kwaliteit van je slaap kunt verbeteren. Je krijgt gerichte informatie en advies op maat. Het drukke hoofd van harde werkers komt natuurlijk ook aan de orde. Maak je je zorgen over je werk? Lig je ’s nachts de agenda voor de volgende door te nemen? Dan ben je een dief van je eigen gezondheid. Wie goed slaapt presenteert beter, is gezonder en gelukkiger.

Goede werk leef balans

Workshop ‘Back to business’, voor duurzaam resultaat

Veel kennis opgedaan en vol goede voornemens, maar hoe houd je dat vast terug in Nederland? Rashied Bakhtali en Wouter Vrooland geven praktische aanwijzingen om er een duurzame verbetering van je werk en leven van te maken.

Niet voor iedereen beschikbaar zijn

Workshop ‘Werken aan jouw doelen, in plaats van beschikbaar voor iedereen’

In deze workshop leer je hoe gigantisch de impact is van de druk die we onszelf opleggen door constant bereikbaar te zijn en overal op te reageren. Het alternatief is dat je zelf kiest aan welke taken je werkt, zodat er meer en belangrijker dingen uit te je handen komen. Dat geeft een boost aan je zelfvertrouwen, het gevoel dat je nuttig bent en na een poos wenen kan het je veel rust geven.

3. Opties voor ontspanning

Iedere dag is er volop ruimte voor ontspanning en opladen, zodat ieder kan ervaren hoe het is om hersteltijd in te zetten om meer energie te ervaren.

Rondom locatie is volop ruimte voor een fijne wandeling, plek om te ontspannen en even tot jezelf te komen. Verder bieden we diverse mini-oefeningen aan waar mensen kunnen kennismaken met diverse wijzen van ontspanning (denk aan een powernap, ademhalingsoefeningen, meditatieoefeningen, yoga en dergelijke). Iedereen kan kiezen wat hem past, er is genoeg keus voor iedereen.

De locatie

In Garderen maken we gebruik van het luxe en charmante hotel ’t Speuldersbos. Dit hotel ligt op de Veluwe, midden in één van de oudste bossen van Nederland. Er is een zwembad en beschikt over vele plekken om tot rust en bezinning te komen.

In Noordwijk zitten we direct aan het strand, om uit te waaien en van het weidse uitzicht te genieten. Na de workshops kun je hier uitwaaien en ontspannen in de spa.

Wat je krijgt als je je aanmeldt voor de retreat in Nederland

2x een energie- en stressmeting (vooraf en tijdens of achteraf)

6x een dag training van top level deskundigen op gebied van fitheid, energie, focus, slaap en stress

Trainingslocatie en alle mogelijkheden voor ontspanning op loopafstand

Mogelijkheid tot overleg/vragen bij al deze deskundigen

Lunch, drankjes en gezonde snacks op locatie

Ruim de tijd voor ontspanning naar keuze in de directe omgeving

Niet inclusief:

Optionele overnachting in hotel

Data en prijzen

Beschikbare data:

Nederland voorjaar: 4, 5 maart – 25 en 26 maart – 8 en 9 april
Nederland nazomer: 2 en 3 sep – 23 en 24 sep – 14 en 15 okt

Investering: €3695,- per deelnemer (excl. 21% btw)

Bij een minimum van 9 deelnemers.